Sport2Sportmassage

Als je (bijna) dagelijks sport, hebben de spieren het behoorlijk zwaar te verduren. Een goede trainingsbelasting, waarin voldoende rust is ingebouwd, is het allerbelangrijkste om overbelasting te voorkomen.

Behandeling
Er zijn verschillende massagetechnieken, zoals wrijven, kneden, kloppen en schudden. Een sportmassage moet voor de sporter (tot op zekere hoogte) comfortabel zijn. Vaak gebruikt de masseur een tussenstof. Het doel hiervan is het verminderen van de wrijvingsweerstand, waardoor pijn en irritatie van de huid en de haarzakjes (zoveel mogelijk) voorkomen wordt.

Massage kan worden toegepast bij vermoeide en stijve spieren.

Wanneer sportmassage
Het is niet alleen zo dat sportmassage altijd lekker is en gunstig werkt. Een sportmassage bij zeer stijve spieren is al snel te hard. Bij blessure helpt sportmassage om sneller te herstellen.

Effect

  • De haarvaatjes in de huid en spieren gaan verder open, waardoor de doorbloeding beter gaat. Hierdoor worden de gevormde afvalstoffen (o.a. vocht en lactaat) beter afgevoerd en wordt spierpijn (zoveel mogelijk) voorkomen.
  • De spierspanning wordt beïnvloed.

foto web massage (1)Contra-indicaties

  • Een spierscheuring.
  • Bij een ontsteking.
  • Een wond van de huid.
  • Als je koorts hebt.

Mocht u interesse hebben of meer informatie willen, dan kunt u altijd contact met mij opnemen.